fbpx

Zihin sağlığı ve sindirim sitemi için probiyotiklerin yararı

Probiyotikler sindirime yardımcı olan ve sağlıklı bağışıklık sistemi sağlayan mikro organizmalardır. Sindirim sistemlerimiz, mide floramızı düzenleyen ve kelimenin tam anlamıyla trilyonlarca sayıda mikro organizmaya ev sahipliği yaparlar. Ancak yetkililer aşırı doz antibiyotik kullanımı ve sistemlerimizdeki iyi niyetli bakterilerin yan etkileri konusunda uyarıyor. Antibiyotiklerin aşırı kullanımı çok sayıda ilaç dirençli enfeksiyonlara alerjik reaksiyonlara ve bağırsak bozukluklarına neden oluyor. Hastaneler ve doktorlar antibiyotiklerin dikkatli ve doğru şekilde kullanıldığından emin olmak istiyorlar. Aileler mide sağlığını ve zihin işlevine daha iyi destekçi olmak için beslenme şeklini değiştirip,  probiyotik bakımından zengin olan gıdaları öğünlere dahil ederek daha iyi katkılar yapabilirler.

WebMD.com’dan bir makale antibiyotikler ve mide sağlığıyla ilgili şunları kaydediyor:

Antibiyotiklerin aşırı kullanımı yalnızca ilaca direnç gösteren bakterilere sebep olmuyor, aynı zamanda vücutta bulunan iyi huylu bakterilerin de kalıcı olarak silinmesiyle sonuçlanabiliyor.

Midedeki iyi huylu bakteriler insanlara bir çok yönden yardımcı olurlar, bunlardan bir kaçı vitaminleri dönüştürme ve bağışıklık sistemini yeniden düzenleme olarak sayılabilir. Bazı araştırmacılar onları antibiyotiklerle öldürmenin, obezite astım ve kanser gibi kalıcı sağlıksızlık koşullarına sebep olduğunu düşünüyorlar.

Nature adlı dergide yayınlanan son açıklamada özellikle midelerinde yeni yeni sağlıklı bakteri kolonileri kuran hamile bayanların ve bebeklerin  antibiyotik kullanımı konusunda çok daha dikkatli olmaları gerektiği yazıyor.

Probiyotikler nasıl iyi huylu bakterilerin depolanmasını sağlar ve daha sağlıklı zihin gelişimini destekler? UCLA’daki araştırmacılar tarafından son günlerde yapılan bir çalışma,  mide bakterilerinin zihin işleviyle bağlantılı olduğu vurgusunu yapıyor. Buna ek olarak yapılan çalışmalar vurgunun daha iyi anlaşılabilmesi adına, tamamlanmalıdır ama yine de, insanın bütünsel sağlığında mide bakterilerinin etkili olduğu konusunda çok az şüphe vardır. Herhangi bir hastalık için antibiyotik almıyorsanız bile, geleneksel et ve mandıra ürünlerinde bulunan antibiyotikler de mide bakterilerini etkileyebilir, bu durum da mide florasındaki dengesizliğe yol açar.

BrainFit Studio organik et seçmeyi ve yediğimiz mandıra ürünlerinin olabildiğince az antibiyotiğe maruz bırakılanından tüketmeyi bizlere tavsiye ediyor. Ailenizin beslenmesine belli başlı yoğurt ürünleri, kefir  ekleyin. Buna ek olarak, yüksek kaliteli probiyotik desteğini seçmek mide sağlığını destekler ve bakterisel dengeyi sağlar.

Probiyotik içeren sağlıklı bir diyet, doğru zihin gelişimi ve işlevini destekleme konusunda önemli bir rol oynar. Bunun yanında, yaygın olarak tetikleyici olan besinlere getirilen sınırlamalar ve beslenme eksikliklerini dengeleme normalin üzerinde aktif ve düzgün bir bağışıklık sistemine olanak verir ve doğru sinir sistemi gelişimini destekler. Bu yüzden BrainFit Studio motor ve duyuşsal egzersizlerin yanında beslenme içeriğini de bünyesinde barındırır. Tıbbi olmayan bütünsel yaklaşımımız bir çok çocuğa akademik hayatlarıyla özel hayatlarını bağlama konusunda yardımcı oldu. Daha fazla bilgi için, bugün bizimle iletişime geçin.

Leave a Reply


Başvuru Formu